Thursday, October 15, 2009

alya dapat akal baru...

baby alya dah masuk 5 bulan...alhamdulillah baby alya semakin sembuh ,selera makan pun makin tinggi,kemarin alya minum banyak sangat 13oz dari kul 9.00am-6.00pm..pulun sungguh yer,semalam pun sepanjang malam dia tak banyak meragam,dia bangun pun utk menyusu jer then tido balik tak macam malam sebelum nie ,baby alya meragam ja sebab sakit mulut,aku yg tak cukup tidur nie pun sampai kuar air mata,air idung (tahan mengantok) masa aku kat opis...la nie baby alya dapat akal baru dah..aha...dia close gan mak aku lebih dari mama dia plak dah...kalau mak aku lalu depan dia tak ambik dia..dia dah mula start engine dah (mengangis) ehek ehek..suh ambik dia la..mak aku kene lalu senyap2 ,kalau dia nampak or dgr suara..maka"..ehek..ehek... "cerdik kan...bila mak dukung dia,dia sangat suke,time tu kalau aku nak ambik dia,dia pegang badan mak aku kemas2,dipalingkan muka ke arah lain....hai la cucu yg manja nie...sekarg nie baby alya kalau dia lapar susu,tangisan dia bunyi macam nie"..mak..nak nen..nen..nen...nen.." kalau nak suh org angkat dia,dia akan bunyi macam nie" ngkat...ngkat.."kalau dia nangis manja plak macam nie.." ek....ek..ek..."(air mata tak kuar sambil kepala dok pusing2 kiri kanan nengok sekeliling) tapi kalau dia nangis sakit kene gigit nyamuk or semut bersayapp!!! sakit tu... bunyinya menakutkan akuuu!!! sangat kesakitan,sangat kuat,sangat nyaring,siap kuar air hidung,air mata... sampaikan aku berlari lari dapatkan dia.. kesian baby kan ..aku pernah tercedera tangan akibat kekalutan aku masa dgr baby ku nangis sakit,aku jadi kalut sampai tersangkt tangan kat frame pintu bilik air... baby ..baby..buat mama suspen jer...mama n abah sayang ..kat alya..sayang sayangggg sangat...