Tuesday, November 10, 2009

produk tenusu menurun...

SELASA...

semalam baby alya demam ,suhu 38 oc ,after aku susukan alya dgn kerap,suhu badan dia makin menurun ke 37.3 oc. jam 8.15 aku antar baby alya kat rumah mak aku then aku kasi ubat demam kat baby alya,dalam demam2 alya syok senyum aja..geram aku nengok dia nie..comey..dah dua hari susu aku menurun ,bila aku check balik apa aku makan..oohh patutlah 2 hari yang lepas aku ada makan tomyam yg aku beli ,aha korang faham2 la tok aji naik motor sure lah berlambak2 kan tukang masak tu taruk,selamanie kalau aku makan tomyam beli,aku just makan isi saja,kuahnya aku tak makan,tapi haritu kekonon saja nak test la kunuk...nah ambik kooo rasakan..padahnya susu aku yg sebelum nie sekali sesi mengepum aku leh dapat 6-7oz,sekarang nie just 1-2oz paling banyak 3oz,alhamdulillah bekalan susu dalam frezzer mak aku ader lagi,leh la guna pakai kan (info tok ajinamoto kalau diambil belebihan mampu menjejaskan pengeluaran air susu) lebih baik jgn ambik....so semalam aku mulakan balik la suplly n demand,kene merajinkan diri mengepump susu walaupun dapat 1oz pun aku tetap simpan,nak susuku kembali pulih aku terpaksa bekerja keras mengepump,aku makan royaljelly,vitamin c,jus kurma,air yg banyak,soya panas..arinie produk susu naik sikit la,malam nie aku mau ajak hubby aku go to c-mart mau beli kurma n kismis untuk merangsang pengeluaran susuku..korang doakan lah rezki baby alya dimurahkan ...lepasnie aku dah serik nak hirup kuah tomyam beli....wa dah serikkkkkkkk..