Thursday, November 19, 2009

sakit mata aka mata merah


budak comei dok gigit toys kat walker nie...


wah....musim ker sekarang nie..memula aku pegi kedai tokey kedai tu pakai spek mata hitam (sakit mata) pastu arinie aku pegi kedai tu bukan jer tokey kedai tu jer pakai spek mata hitam tapi anak dia pon pakai jugak..ish...ish....





kemarin dulu adik bongsu ku terkena penyakit mata merah nie,so cepat2 la aku titikkan air susu kat mata dia,dah ambik ubat dah pon,so pakat2 la dok bercerita ttg sakit mata plak kira isu hangat la plak musim nie..paginie nie plak hubby said "ayang tengok mata anak merah lah" aku dgn terkejut beruk cepat2 la titik air susu kat kedua belah mata baby alya nie..after siap2 kemas barng masuk dalam kereta,aku drive lah gi umah parentsku sebab selama nie kan mak aku mengasuh alya,so sampai ja kat umah parent aku,aku pun gitau la kat mak " mak ..cucu mak kan kene sakit punggung (sakit mata)" org dulu2 bukan kasi cakap sakit mata diorng suh cakap sakit punggung..mak pun dengan terkejut la mai tengok..alahai cucu mak tok dah kene plak ..so pakat2 la dok kata " loh ingatkan alya tak kene kan alya antibodi kuat"..(perli aku ler tu) aku pun sambung lah " ala semua orng akan sakit,mana ada org tak sakit langsung cuma kalau orang lain kene 3 hari,myb alya just 2 hari jerk" pastu pakat2 la dok bergelak kan.yg adik perempuan ku plak cakap " tu lah dari kemarin lagi cek suh titik susu dalam mata alya siap2 sebelum kene tup2 arinie dah kene".. aku plak sambung " lor mana nak tau kata arinie nak kene" pastu pakat dok bergelak lagi...tetiba kan...





tetiba...adik bongsuku plak sambung " kak ngah (adik perempuan),mata kak ngah merah sebelah!" hah kitaorng pakat tekejut lah kan pakat2 lah dok nengok dia..titiba kan wakakahahahaha tersembul gelak..org yg dok pompang pompang (sembang lebih) dari tadi dia plak kene...hahahaha...maka adik perempuan ku tersipu sipu kemaluan(malulah) hehehhe..so pagi tadi sebelum aku nak gi keje,pakat2 la berbaris nak aku titikkan air susu kat dalam mata dioorang,anak aku,adik perempuan ku,adik bongsuku..





disebabkan arinie jumaat so klinik pakat2 tutup la kan ,so esok kitaorang pakat2 terjah klinik lah kan..so cuba korang pikir apa yg akan berlaku esok hari di klinik..adakah aku akan melihat ramai orang dok pakai rayben...erm....so bak kata nabil lu pikir lah sendirik..so nanti aku update lain apa yg berlaku kat sana okeh...